* Kuba Niedźwiedź *


"Gdyby niedźwiedzie mówiły w ludzkim języku, jestem pewien, że usłyszelibyśmy historie takie jak ta."




Nie sądziłam, że tak szybko zaprzyjaźnię się z niedźwiedziami ;-) Książka Renaty Kijowskiwej to prawdziwa perełka wśród książek dla dzieci. Mnie zachwyciła od pierwszych przeczytanych zdań. Mądra, pouczająca, ciekawa, pełna przygód, momentami śmieszna, wzruszająca, a nawet smutna. Ta pełna gama uczuć jest jednak idealnie wyważona. Jest w niej wszystko, co powinno być w książce dla trochę starszych dzieci. Nie jest to mdła i nudna opowieść tylko prawdziwa historia z pazurem. Myślę, że zaciekawi każdego, kto po nią sięgnie i dla wielu dzieciaków stanie się ona ulubioną książką z dzieciństwa. Bardzo doceniam takie książki, które są dedykowane dzieciom, ale potrafią też zachwycić dorosłych. Ja sama przeczytałam "Kubę Niedźwiedzia" z dużym zainteresowaniem. Momentami szkoda było mi odkładać książkę na bok, mimo iż godzina była już bardzo późna. Przy tej lekturze dowiedziałam się mnóstwa rzeczy na temat niedźwiedzi. Nie sądziłam, że aż tak mnie to zainteresuje. Autorka "Kuby Niedźwiedzia" bardzo rzetelni i skrupulatnie zbierała materiały do napisania tej książki, może właśnie dlatego jest ona taka wspaniała. "Na podstawie rozmów z niedźwiedziologami stworzyłam więc Kubę i jego bliskich. Opowieści ekspertów [...] także znalazły się w książce." Renata Kijowska połączyła wspaniałą bajkową opowieść z przeróżnymi faktami na tema prawdziwego życia niedźwiedzi. Dzięki temu ta książka jest jeszcze bardziej interesująca. Bawi i uczy. Wywołuje dreszczyk emocji i porusza nawet najbardziej zatwardziałe serducho. Ja "Kubą Niedźwiedziem" jestem zauroczona. Wy też dajcie się zauroczyć ;-) :-) Polecam!

moja ocena książki 5/5
moja ocena okładki 5/5
moja ocena ilustracji 5/5





autor: Renata Kijowska
tytuł: "Kuba niedźwiedź. Historie z gwary"
ilustracje: Anna Łazowska
Wydawnictwo Znak Emotikon
Wydanie I
Kraków 2018 


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Znak Emotikon :-) :-) 



Komentarze

mój instagram

Popularne posty