* kotek, psotek, karuzela, kołowrotek *


"Proste, ciepłe i zabawne wiersze dla dzieci które mogą pomóc milusińskim lepiej zrozumieć otaczający świat."




"Kotek, psotek, karuzela, kołowrotek" to zbiór wierszy, który od samego początku skradł nasze serca :-) Najpierw oglądałyśmy ilustracje i słuchałyśmy wierszy czytanych przez rewelacyjnego Piotra Fronczewskiego, potem dostąpiłam zaszczytu czytania razem aktorem, a następnie zostałam dopuszczona do samodzielnego czytania ;-) :-) To było jedno z najmilszych popołudni jakie razem z moją A. spędziłyśmy na wspólnym czytaniu. Od tamtego dnia moja córcia albo sama włącza sobie płytę, słucha i ogląda ilustracje, albo prosi żebym ja jej poczytała :-) Tak pokochała te wiersze, że ostatnio otwiera książeczkę i recytuje już niektóre z pamięci :-) Ten jej zachwyt nie dziwi mnie wcale, ponieważ teksty Moniki Sylwii Ziemann są klimatyczne, refleksyjne i zabawne. Myślę, że spodobają się każdemu dziecku w wieku przedszkolnym. "Na kartach książki dzieci poznają psotnego kotka, walczące koguty, modną zebrę i brudasa, który za nic w świecie nie chce się myć. Podejmą próbę odpowiedzi na pytanie, gdzie zasypia wiatr. Poznają radość zabawy na karuzeli. Spotkają trąbę powietrzną, która zabiera ze sobą wszystko, co spotka na swojej drodze. Dowiedzą się czym różni się życie na wsi od życia w zatłoczonym mieście." To świetna alternatywa wobec znanej nam klasyki dziecięcej, którą zarówno my rodzice, jak i już nasze dzieci znamy na pamieć :-) Wiersze dodatkowo ozdobione są malowniczymi i przyciągającymi uwagę ilustracjami Grażyny Rigall. Do książeczki dołączona jest także płyta CD, na której wiersze dla dzieci czyta Piotr Fronczewski, co oczywiście dodatkowo uatrakcyjnia tę publikację :-) Wspólne czytanie tych wierszy to nie tylko rewelacyjna zabawa, ale przy okazji także nauka. Rymowane teksty uczą bowiem dzieci rozróżniania melodii języka i kształtują słuch fonematyczny. Nasze maluchy dodatkowo ćwiczą pamięć i uczą się rozróżniania rymów :-) Polecam jako mama i neurologopeda ;-) :-)


moja ocena książki 5/5
moja ocena okładki 4/5
moja ocena ilustracji 5/5




autor: Monika Sylwia Ziemann
tytuł: "Kotek, psotek, karuzela, kołowrotek"
książka z płytą CD czyta Piotr Fronczewski
ilustracje: Grażyna Rigall
Wydawnictwo Novae Res
Wydanie I
2017


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Novae Res 

Komentarze

mój instagram

Popularne posty