* inna wersja życia *


"Intrygująca opowieść o szukaniu porozumienia, wybaczaniu i o miłości, która zawsze może zaskoczyć."



Od samego początku urzekła mnie okładka tej książki. Bardzo
chciałam wiedzieć, co się za nią skrywa. Kilka pierwszych zdań i przepadłam. Nie mogła oderwać się od czytania, mimo iż momentami główna bohaterka lekko mnie irytowała, to jednak nie odebrało mi to przyjemności czytania. Zresztą mimo tych kilku momentów irytacji ;-) Matylda budziła zainteresowanie i ogromną sympatię. Intrygowała, wzruszała i zaskakiwała. Jej historia, opisana przez Hannę Kowalewską, ma niepowtarzalny klimat. Dużo w tej książce smutku, goryczy, samotności i tajemnic z przeszłości, ale jest również miejsce na refleksję, pojednanie i wybaczenie. Pojawiają się także pojedyncze promyki szczęścia, które przynoszą nadzieję na lepsze jutro, szczęście i nowe uczucie. Tajemnica, którą powoli odkrywa główna bohaterka intryguje i nie pozwala o sobie zapomnieć. Wydaje mi się, że u mnie było to także związane z faktem iż nie znam wcześniejszych książek Hanny Kowalewskiej, więc przeszłość Matyldy nawet ta najbliższa była dla mnie także dużą zagadką. Tym bardziej chętniej odkrywałam dodatkowo jeszcze przeszłość nieznaną nawet głównej bohaterce, a związaną z kilkoma tajemniczymi fotografiami jej rodziny. Matylda uparcie stara się poznać prawdę, nawet jeśli byłaby bardzo bolesna, po prostu chce wiedzieć, co się wydarzyło. Bardzo mi tym zaimponowała. Powoli i konsekwentnie odkrywa swoją inną wersję życia, czym jest ogromnie zaskoczona. Jest bowiem kilka wydarzeń, które utrwaliła w swoich wspomnieniach w inny sposób. Nagle okazuje się, że jej dzieciństwo wyglądało zupełnie inaczej niż je zapamiętała. To bardzo bolesny i trudny dla niej moment. Czy Matylda nie podda się i ostatecznie dowie się, co tak naprawdę wydarzyło się przed laty? Czynie pojedna się ze swoją siostrą Paulą? Czy otworzy się na nową miłość? Czy wśród kilku kandydatów do jej serca wybierze tego właściwego, który da jej szczęście, prawdziwe uczucie, atencję i poczucie bezpieczeństwa? Zachęcam was do lektury. Ja byłam tą książką oczarowana. Polecam :-)


moja ocena książki 4/5
moja ocena okładki 5/5



autor: Hanna Kowalewska 
tytuł: "Inna wersja życia"
Wydawnictwo Literackie
2018


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Literackiemu :-) :-)  

Komentarze

mój instagram

Popularne posty