* prostota * NOWOŚĆ


"ODDYCHAJ. SMAKUJ. ŻYJ"




Jakiś czas temu odkryłam, że lubię czytać fajnie napisane poradniki. Oczywiście nie szukam w nich gotowych porad ani recept, raczej są to ksiażki, przy których odpoczywam i porządkuje myśli. Są po prostu fajnym pomysłem na leniwie spędzone popołudnie. Myślę, że nie zdziwi was zatem dzisiejszy wpis na moim blogu. Po prostu nie mogłam się oprzeć i przejść obojętnie obok jednej z najnowszych propozycji Wydawnictwa Literackiego :-) Mój instynkt mola książkowego nie zawiódł mnie i tym razem ;-) "Prostota. Siła codziennych rytuałów" to niepozornych rozmiarów książeczka, która ma ogromną moc ;-) Potrafi przekonać czytelnika do reorganizacji jego życia. Jakoś tak ostatnio świat bardzo przyspieszył. Cały czas żyjemy w napięciu, gdzieś biegniemy, coś załatwiamy, a i tak mamy wrażenie, że nie zdążymy zrealizować naszych planów. Wszystko nam się rozsypuje jak domek z kart. Jesteśmy zestresowani, niewyspani i zmęczeni. Cały czas z telefonem w ręku i w pełnej gotowości, tak naprawdę prawdziwe życie odkładamy na później, a poczucie winy narasta. Możemy to wszystko zmienić w bardzo prosty sposób. Brooke McAlary zachęca nas do tego, aby się zatrzymać i zastanowić nad tym, co dla nas ma największą wartość. W swojej książce uczy nas jak zmienić porządek dnia i odkryć niezwykłą moc codziennych rytuałów oraz rytmów. Podpowiada w jaki sposób na nowo odnaleźć wewnętrzny spokój, harmonię i pogodę ducha. Niczego przy tym nie narzuca i nie wymusza. Po prostu pokazuje jak dobrze na moment się zatrzymać i żyć chwilą, która właśnie trwa. :-) "[...] Ta książeczka to mozolnie wypracowany zestaw pomysłów, które przetestowałam na sobie, ucząc się wprowadzać prostotę do swojego umysłu, rozkładu dnia i domu [...]" Skupiając się zatem na tym, co tu i teraz mamy szansę dostrzec piękno życia i odnaleźć szczęście. Możemy "zacząć budować wolniejsze, prostsze życie już dzisiaj". Jeśli ktoś od czasu do czasu ma ochotę zaśpiewać za Anną Marią Jopek: "Niech ktoś zatrzyma wreszcie świat, ja wysiadam. Na pierwszej stacji, teraz, tu! Niech ktoś zatrzyma wreszcie świat bo wysiadam. Przez życie nie chcę gnać bez tchu [...]" ta książka jest zdecydowanie dla niego :-) Jednym słowem: " wyłącz telefon, popatrz w niebo, zobacz, że świat wciąż istnieje, mimo że Ty na chwilę wysiadłeś z tego pędzącego pociągu." Polecam :-)


moja ocena ksiażki 5/5
moja ocena okałdki 5/5
moja ocena zdjęć 5/5 






autor: Brooke McAlary
tytuł: "Prostota. Siła codziennych rytuałów"
tytuł oryginału: "Destination Simple: Everyday Rituals for a Slower Life"
tłumaczenie: Bożena Kosowska
Wydawnictwo Literackie
Wydanie pierwsze
2018
ISBN 978-08-06458-0



 Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Literackiemu :-) :-) :-) 


Komentarze

mój instagram

Popularne posty