* manufaktura codzienności *


"Niech te słowa żyją naszymi historiami."





"Czy byłaś już dziś szczęśliwa? Nie? To się pospiesz, dzień taki krótki. Ja już byłam - słońce czułam na twarzy, ptaków słuchałam, wsłuchiwałam się w oddech mężczyzny, potem on mnie tulił, czułam smak kawy, a teraz wierna kocia towarzyszka mruczy tuż obok, pod tym samym kocem. Tak. Przez godzinę mojego dnia byłam już wiele razy szczęśliwa niewidzialnymi szczęściami i jeszcze wiele razy będę." Ja też byłam już dzisiaj szczęśliwa :-) Usłyszałam najpiękniejsze "mamusiu juz jest dzień", tulił mnie mój ukochany, za oknem odkryłam, że świat przykrył bajeczny, biały puch, obudził mnie zapach kawy, słuchałam ulubionej muzyki ... Tak dzisiaj byłam już szczęśliwa i mam zamiar nadal być ;-) A to wszystko za sprawą mądrych rozważań Joanny Matusik. Zachęciły mnie one do refleksji i wewnętrznej przemiany. "Manufaktura codzienności" uczy nas bowiem jak dostrzec małe szczęścia wokół nas w każdej chwili naszego życia. Nie jest to nudny poradnik z mnóstwem wyznaczników i wskazówek. To ciepłe, skromne i proste zdania, które budzą w nas refleksję i uczą jak piękniej żyć. W książce Joanny Matusiak urzekła mnie jej intymność i uniwersalność zarazem. Poprzez osobiste wspomnienia i refleksje autorka dotyka bowiem uniwersalnych prawd ważnych w życiu każdego z nas. Wszystkie te wspomnienia, przemyślenia, porady, refleksje, pomysły oraz  cudowne zdjęcia tworzą niepowtarzalny klimat całości. Ta książka jest kameralna i subtelna. Delikatnie wkracza w nasz świat i uczy jak zwolnić, aby poczuć wewnętrzną harmonię i pogodę ducha. Polecam ją całym sercem :-) Jej lektura to wspaniała chwila dla samego siebie. Myślę, że warto sprawić sobie taki prezent i postawić tę książkę na półce w biblioteczce :-)

 moja ocena książki 5/5
moja ocena okładki 6/5 ;-) 
moja ocena ilustracji 5/5





autor: Joanna Matusiak
tytuł: "Manufaktura codzienności"
Grupa Wydawnicza Helion
Wydawnictwo Sensus
Wydanie I
2018
ISBN 978-83-283-3597-4


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Sensus :-) :-) :-) 


Komentarze

mój instagram

Popularne posty