* światło między oceanami *


"Poruszająca opowieść o niszczycielskiej sile niewłaściwych wyborów. O złych decyzjach dobrych ludzi. O szczęściu, z którego tak trudno zrezygnować... "



Są takie książki po lekturze których trudno zebrać myśli i napisać kilka sensownych zdań. Oczywiście nie dlatego, że nam się dana książka nie podobała wręcz przeciwnie tak jesteśmy nią zachwyceni, że boimy się iż nie oddamy tego zachwytu w słowach. Ja tak mam z debiutem literackim M. L. Stedman. Jest we mnie tyle odczuć i tyle emocji, że nie umiem ich okiełznać.  "Światło między oceanami" to niezwykle klimatyczna i emocjonalna powieść. Już dawno aż tak nie płakałam podczas lektury. Jestem do głębi poruszona historią, którą stworzyła ta młoda autorka. Jej powieść to książka od której nie można się oderwać, a czytając ją  powinno się mieć blisko siebie pudełko chusteczek. "Światło między oceanami" to "opowieść o niszczycielskiej sile niewłaściwych wyborów. O złych decyzjach dobrych ludzi. O szczęściu, z którego tak trudno zrezygnować ..." Jest to także powieść o wielkiej sile miłości zarówno tej małżeńskiej, jak i rodzicielskiej. Trudno nam ocenić jednoznacznie postawę głównych bohaterów, zresztą sama autorka prowadzi narrację tak, aby nie ułatwić tego czytelnikowi. To my sami mamy zadecydować jak ocenimy ich postępowanie. Tutaj nie ma prostych wyborów i jednoznacznych ocen. Podczas czytania zastanawiałam się cały czas nad zakończeniem tej historii. Próbowałam coś przewidzieć... Jednak autorka spisała się na medal! Do samego końca nie jesteśmy pewni na jaki finał się zdecyduje. Nie jest on za bardzo ckliwy i przesłodzony. Jest prawdziwy i bardzo, bardzo emocjonalny. Wszystko w tej historii ma niepowtarzalny klimat i charakter. Samotna wyspa, tajemnicza latarnia, ocean, małe miasteczko... Najważniejsi w tej historii są jednak ludzie. Ich uczucia, rozterki, wybory i dylematy. Jestem ciekawa czy historia Toma i Isabel poruszy i wasze serca. Zachęcam was do lektury. Naprawdę warto! 

moja ocena książki 5/5
moja ocena okładki 5/5


autor: M. L. Stedman
tytuł: "Światło między oceanami"
tytuł oryginału: "THE LIHGT BETWEEN OCEANS"
Wydawnictwo Albatros
Wydanie VII
Poznań 2016

Komentarze

mój instagram

Popularne posty