* filozofia smaku *


"Kulinarna podróż po Grecji"




Do kuchni greckiej zawsze podchodziłam z lekkim dystansem, obawiałam się między innymi dużej ilości owoców morza, za którymi nie przepadam, ale z drugiej strony zawsze fascynowały mnie jej przyprawy. Uwielbiam też film "Moje wielkie greckie wesele" i przecież mówiąc o literaturze w każdym programie edukacyjnym zaczyna się właśnie od kultury antycznej. Postanowiłam zatem przełamać swoje obawy i zapoznać się z przepisami zaproponowanymi przez Teo Vafidisa. Miałam nadzieję, że ten szef kuchni i ekspert kulinarny, a z pochodzenia Grek sprawi, że zakocham się w greckich smakach. Nie pomyliłam się w swoich przypuszczeniach. Wśród jego propozycji kulinarnych znalazłam kilka, które na stałe zagościły w mojej kuchni :-)  Do tego zyskałam w swojej biblioteczce kolejną ciekawą pozycję. "Filozofia smaku" to przepięknie wydana książka kulinarna. Nie jest to jednak tylko i wyłącznie zbiór przepisów to także osobiste wspomnienia, opis kultury i tradycji tego kraju oraz album z cudownymi zdjęciami. Krajobrazy urzekają i fascynują. Jeśli ktoś chce na moment przenieść się do Grecji to zachęcam do lektury tej ksiażki :-) 

moja ocena książki 4/5
moja ocena okładki 3/5
moja ocena ilustracji 5/5








autor: Teo Vafidis

tytuł: "Filozofia smaku. Kulinarna podróż po Grecji"
Edipresse Książki
ISBN 978-83-7945-750-2



Za możliwość przeczytania książki dziękuję Edipresse książki :-) :-) :-) 




Komentarze

mój instagram

Popularne posty