* Basałyk i Psotka idą do pracy część I *


Czy można bawić się pracą?



Któż z nas będą dzieckiem nie wybierał się od czasu do czasu do pracy? Myślę, że wszyscy :-) Najmłodsi uwielbiają podpatrywać dorosłych i bawić się w ich naśladowanie. W taki sposób między innymi przyswajają sobie wiedzę o otaczającym ich świecie. Dzieci bardzo często w swoich zabawach przemieniają się w lekarzy, kosmetyczki, fryzjerów, bibliotekarzy, nauczycieli, strażaków czy pracowników biurowych. Tak jest również z głównymi bohaterami tej książki - Basałyk i Psotka to rodzeństwo, które zaprasza nas wszystkich do wspólnej zabawy. W prosty i przyjemny sposób przedstawiają oni ciekawostki z różnych zawodów. Są niezwykle kreatywni :-) Nasze dzieci za sprawą ich pomysłów dowiadują się między innymi czym na co dzień zajmuje się strażak, kosmetyczka czy chirurg. Przyswajają sobie takie trudne pojęcia jak np. open space, korporacja, raport, projekt, list polecony, stempel, makijaż, sypki puder itd. Słuchając poszczególnych rozdziałów dostają również gotowy scenariusz do świetnej zabawy. W tej pierwszej części za sprawą przesympatycznego rodzeństwa odwiedzamy korporację, pocztę, salon kosmetyczny, straż pożarną i oddział chirurgii. Ta książka to wspaniały punkt wyjścia do rozmowy z dzieckiem. Maluchy nareszcie mogą uzmysłowić sobie czym właściwe jest ta praca, do której rodzice codziennie znikają. Starszaki natomiast mogą już zacząć marzyć kim chcieliby być w przyszłości ;-) Ja całe dzieciństwo namiętnie bawiłam się w szkołę i bibliotekę ;-) Jestem ciekawa, w co już niedługo zacznie bawić się moja córeczka :-) Ta książka to świetne połączenie zabawy i nauki :-) Każdy rozdział zakończony jest słowniczkiem, w którym zebrane są pojęcia/wyrazy charakterystyczne dla danego zawodu. Całość ozdobiona jest rewelacyjnymi ilustracjami. Są one gotową instrukcją jak wykonać akcesoria charakterystyczne dla poszczególnych zawodów. Moja A. już zbiera elementy, żeby zrobić ekspres do kawy i telefon komórkowy ;-) :-)  To niezwykle rozwijająca książka :-) Polecam ją wszystkim rodzicom :-)  

moja ocena książki 5/5
moja ocena okładki 5/5
moja ocena ilustracji 5/5






 autor: Małgorzata Żółtaszek
tytuł: "Basałyk i Psotka idą do pracy część I"
ilustrował: Paweł Pawlak 
Wydawnictwo Poradnia K
Wydani I
Warszawa 2015 
ISBN: 978-83-63960-10-0


 Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Poradnia K :-) :-) :-)


Komentarze

mój instagram

Popularne posty