* Paryż - znam to miasto *


"Po Paryżu przechadza się mnóstwo znanych i nieznanych osób, postaci i zwierząt [...] Odszukaj je na Montmartrze, nad Sekwaną, w muzeach, w ogrodzie zoologicznym oraz w innych zakątkach miasta i zobacz, co robią [...]"



Kto ma ochotę na spacer po Paryżu? My spacerujemy po nim codziennie już od dobrych kilku dni :-) Moja A. jest tą zabawą zachwycona :-)  Szkoda, że jest to tylko spacer palcem po ilustracjach, ale i tak jest super :-) Paryż - znam to miasto to świetna propozycja, która bawi i uczy jednocześnie. Piękne tekturowe wydanie, duży i nietypowy format oraz ciekawe ilustracje przykuwają uwagę najmłodszych. Na samym początku tej książeczki otrzymujemy nietypową legendę, która podpowiada nam co lub kogo możemy odszukać na poszczególnych ilustracjach. W ten oto sposób poznajemy znanych i nieznanych bohaterów ;-) Dowiadujemy się kim są, czym się zajmują lub jak mija ich dzień. To fajny punkt wyjścia do rozmowy na temat znanych osób i ich osiągnięć, ale także do omówienia konkretnych zachowań czy też panujących obyczajów. Nasze dziecko poza tym, że poznaje konkretne fakty, tradycje i zasady może jeszcze na podstawie ilustracji stworzyć całą historię i w ten oto sposób nauczyć się ładnego opowiadania. "Czytanie" tej książeczki to świetne ćwiczenie pamięci, koncentracji, spostrzegawczości i myślenia przyczyno-skutkowego. Do tego nasze pociechy mogą dowiedzieć się kim był Pablo Picasso, Edith Piaf, Coco Chanel czy Maria Skłodowska - Curie. Dziecko otrzymuje konkretne zadanie i wie, czego lub kogo szuka np. "Znajdź wszystkie pszczoły i duszki", "Gdzie ukrywa się Czerwony Kapturek?",  "Znajdź sowę Pabla!", "Co zdenerwowało Coco?", "Od kogo Maria Skłodowska - Curie i jej córka odbierają nagrodę?". W ten sposób nasza pociecha nie pogubi się tylko skupi na konkretnym zadaniu. Spacerując ulicami Paryża nasze dziecko będzie miało szansę poznać wszystkie charakterystyczne dla niego miejsca :-) Myślę, że zabawa w detektywa, odkrywcę i podróżnika sprawi każdemu dziecku wiele frajdy :-) Ja i moja A. ją uwielbiamy :-)  






tekst i ilustracje Judith Drews 
tytuł "PARYŻ - znam to miasto"
tłumaczenie Katarzyna Skalska
Wydawnictwo Zakamarki
Wydanie pierwsze
Poznań 2017
ISBN 978-83-7776-145-8


moja ocena książki 5/5
moja ocena okładki 5/5
moja ocena ilustracji 4/5
moja ocena wydania 5/5


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Zakamarki  :-) :-) 





Komentarze

mój instagram

Popularne posty