* serafina i czarny płaszcz


"Czarny płaszcz zaczął poruszać się powoli i ślizgać z grzechotem. Klamka powoli się obróciła ..."





Urzekła mnie okładka tej ksiażki :-) Jest tajemnicza, zagadkowa, magiczna, mroczna, nietypowa. Bardzo liczyłam na to, że książka w tak wspaniałej oprawie będzie równie intrygująca jak ona sama. I nie pomyliłam się :-) Mam nadzieję, że ta młodzieżowa propozycja, która zyskała takie uznanie wśród amerykańskich czytelników spodoba się również u nas. "Ponda 50 tygodni na liście bestsellerów New York Timesa" to naprawdę robi wrażenie :-) Troszeczkę grozy, nieco strachu, odrobinę fantastyki, sporo emocji i tajemnica do odkrycia te elementy sprawiają, że powieść Roberta Beatty staje się niezwykle ciekawą propozycją dla młodych czytelników :-) Tytułowa Serfina to bardzo nietypowa nastolatka. Mieszka ona wraz ze swoim ojcem w nieprzystępnych zakątkach rezydencji Biltmore. Bardzo różni się od swoich rówieśników, zarówno pod względem wyglądu, jak i zachowania. Skrywana przez ojca przed ludźmi i światem wiedzie spokojne życie w piwnicach pałacyku. Jej ulubionym zajęciem jest nocne łapanie szczurów. Jest w tym naprawdę świetna, dlatego zostaje nazwana Głównym Łapaczem Szczurów w Biltmore. Ta umiejętność przyda się jej bardzo ba może nawet uratuje jej życie. Pewnej nocy bowiem Serafina odkryje coś, czego nie powinna odkryć i od tego momentu wszystko się w jej życiu zmieni. Jej ciekawość świata i ludzi oraz odwaga sprawią, że będzie groziło jej ogromne niebezpieczeństwo. Nie podda się jednak i za wszelką cenę będzie starała się rozwikłać tajemnicę mężczyzny w czarnym płaszczu oraz zagadkę zniknięć dzieci bogatych gości rezydencji. Pomagać jej w tym będzie jej przyjaciel panicz Vanderbild. Ciekawe dialogi, szybka akcja, zapierająca dech przygoda sprawiają, że Serafinę i czarny płaszcz czyta się jednym tchem. Czy głównej bohaterce uda się rozwikłać mroczną tajemnicę? Czy wystarczy jej odwagi, siły i determinacji? Czy pozna prawdę o pumoludach? Czy dowie się kim tak naprawdę jest i dlaczego musi się ukrywać w piwnicy? Jeśli jesteście ciekawi zachęcam was do lektury :-) Polecam :-)




autor: Robert Beatty
tytuł: "Serafina i czarny płaszcz"
tytuł oryginału: "Serafina and the black cloak"
tłumaczenie: Jowita Maksymowicz - Hamann 
Wydawnictwo Mamania
Warszawa 2017 
ISBN 978-83-65087-96-6

moja ocena książki 4/5
moja ocena okładki 5/5
moja ocena wydania  4/5




Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Mamania


Komentarze

mój instagram

Popularne posty