* Mikołajek niczego się nie boję *


"Co zrobić, kiedy mama kupi ci buty, z których będą się śmiać wszyscy kumple? Albo gdy trzeba pójść do pana doktora? A jeśli zostaniesz sam w domu i coś zaczyna straszyć? Mikołajek pokazuje, jak sobie z tym wszystkim poradzić, przecież niczego się nie boi [...]


... na podstawie książek Goscinny'ego i Sempégo ...






"Mikołajek. Niczego się nie boję!"
adaptacja Emmanuelle Lepetit
przełożyła Magdalena Talar 
Wydawnictwo Zank Emotikon
Wydanie I
Kraków 2017
ISBN 978-83-240-3994-4


... Mikołajka zna chyba każdy :-) ... ja po raz pierwszy z tym przesympatycznym bohaterem zetknęłam się, kiedy o jego przygodach czytały dzieci mojej siostry :-) ... bardzo odpowiadało mi poczucie humoru, lekkość i prostota, które jak dla mnie stały się znakiem rozpoznawczym opisanych przygód tego małego chłopca ... wtedy postanowiłam, że jak zostanę mamą to też w pewnym momencie przedstawię Mikołajka mojemu dziecku :-) ... jak pomyślałam tak też zrobiłam ;-) ... w realizacji tego planu pomogło mi ostatnio Wydawnictwo Znak Emotikon  :-) ... moja córeczka miała okazję poznać książeczkę Mikołajek. Niczego się nie boję! ... jak tylko zobaczyła nową bajkę zapytała: mamo cytamy??? ... no i zaczęłyśmy czytać :-) ... okazało się, że moja córcia zakochała się w przygodach tego małego chłopca tak samo jak ja :-) ... moja A. jest jeszcze malutka [ma niespełna 3 latka ], ale mimo tego już prosi mnie żebym czytała jej o Mikołajku kilka razy dziennie ... w tej małej książeczce zamieszczone są cztery opowiadania: Niczego się nie boję, Kto się boi doktora?, Zielona szkoła?, Co za wstyd! ... wszystkie opisują jakieś strachy, wątpliwości lub dylematy, które towarzyszą naszym pociechom na rożnym etapie ich rozwoju ... oczywiście każde opowiadanie ma odpowiednią konkluzję ... jest też fajnym pomysłem na rozpoczęcie rozmowy z dzieckiem ... my rozmawiałyśmy długo o tym, że jednak nie należy bać się doktora :-) ...  to taka mini terapia dla maluchów w formie rewelacyjnej bajki ;-) ... świetne poczucie humoru, lekkość i prostota ...  do tego fajne, pastelowe ilustracje i kieszonkowa forma sprawiają, że przygody Mikołajka można zawsze mieć przy sobie i czytać, czytać, czytać :-) :-) ... ta mała książeczka pokazuje ponadczasowość całej serii opowieści o Mikołajku ... te opowiadania bawią i uczą kolejne pokolenia :-) ... zdecydowanie polecam :-) ...


 moja ocena książki 5/5
moja ocena okładki 5/5
moja ocena ilustracji 5/5


Dziękuję Wydawnictwu Znak Emotikon za możliwość przeczytania książki :-) :-) :-) 



Komentarze

mój instagram

Popularne posty