* HYGGE *


" HYGGE jest jednym z najpiękniejszych duńskich słów. To określenie na uczucie szczęścia, ciepła, komfortu i bezpieczeństwa."




" * Wyobraź sobie, że jest deszczowy dzień, a ty siedzisz w fotelu pod kocem i czytasz książkę."

 " * Wyobraź sobie, że jesz kolację przy świecach z przyjaciółmi i świetnie się bawisz."

" * Wyobraź sobie, że siedzisz przed kominkiem z ukochaną osobą, a na zewnątrz szaleje zamieć."

... kiedy wyobrażam sobie każdą z tych sytuacji ogarnia mnie spokój, ciepło, poczucie spełnienia i pełnego komfortu ... uwielbiam takie klimaty,  ale nie wiedziałam do tej pory, że to wszystko jest HYGGE - duńska filozofia szczęścia ... 



Meik Wiking "Hygge. Klucz do szczęścia"
tytuł oryginału: "The little book of hygge"
Wydawnictwo Czarna Owca
Wydanie I
Warszawa 2016
ISBN 978-83-8015-556-5


moja ocena książki 5/5
moja ocena okładki 5/5
moja ocena zdjęć 5/5

[ ... jedyne co mi się nie podobało, to format książki ... gdyby była większa byłaby jeszcze piękniejsza :-) :-) ...]


 " Hygge ... Tego się nie pisze, to się czuje :-) "


... "Żyj tak, jakby jutro miało zabraknąć kawy!" ...
... od teraz to jeden z moich ulubionych cytatów :-) ... może stanie się moim mottem życiowym ;-) :-) ...


... Hygge może być wszystko, co nas otacza i co przynosi nam ukojenie ... co sprawia, że potrafimy się zatrzymać i celebrować z najbliższymi chwilę , która właśnie trwa ... to może być śmiech dziecka, kiedy czytamy mu bajkę na dobranoc ... to może być ciepła kawa, ciepły koc i fantastyczna książka ... to może być gorąca, zimowa, pachnąca herbata wypita bo długim zimowym spacerze ... to możne być lampka wina z piękną choinką i kolędami w tle ... to może być rodzinne granie w gry planszowe ... to może być wspólne oglądanie filmu, kiedy z ukochanym przytulamy się pod kocem a obok nas płoną świece ... to może być szarlotka na ciepło z lodami, której zapach wypełnia na weekendzie cały dom ... to mogą być tulipany na stole w pięknym flakonie ... to może być naprawdę wszystko, co przynosi nam szczęście ... nie wiedziałam, że duńska filozofia szczęścia jest mi tak bliska ... niech żyje HYGGE :-) :-) :-) ...






Komentarze

mój instagram

Popularne posty