* spokojnie, to tylko dzieci *


"Dla mnie bycie matką to pokorne pozbycie się egoizmu. Poświęcasz się dla kogoś nie tylko dlatego, że musisz, ale dlatego, że chcesz. Skala tego poświęcenie dla każdego jest inna, ale ma wspólny mianownik, jakim jest szczęście dziecka." 






...dla mnie bycie mamą to niesamowite szczęście, ale i wielki obowiązek ... kiedy po raz pierwszy usłyszałam moją A. i spojrzałam jej w oczy zakochałam się na zabój i zrozumiałam, że nic już nie będzie takie jak było ... to była niesamowita mieszanina uczuć: euforii, szczęścia, spełnienia, ale i strachu ... miałam w głowie mnóstwo znaków zapytania ... wydaje mi się zresztą, że na co dzień każdy rodzic ma tysiące wątpliwości ... wyzbywa się egoizmu i bardzo chce, żeby jego dziecko było szczęśliwe, ale  boi się, że popełni jakiś błąd ...  musi odpowiedzieć sobie na wiele nurtujących go pytań ... na szczęście istnieje coś takiego jak intuicja no i mnóstwo dobrych książek ... dlatego moim zdaniem zaangażowany rodzic szukając odpowiedzi na te pytania czyta ... czyta ... i jeszcze raz czyta ... ewentualnie pyta ekspertów lub innych doświadczonych rodziców ... no i oczywiście chcąc coś przeczytać szuka ... szuka i powinien znaleźć książkę Spokojnie, to tylko dzieci ... to naprawdę bardzo dobre źródło informacji ... a forma tej książki powinna podobać się wszystkich ... Karolina Malinowska bowiem zadaje ekspertom pytania, które nurtują wszystkich nas rodziców właśnie ... a eksperci w sposób prosty i przekonujący na te pytania odpowiadają ... Iwona Gnach - Olejniczak [stomatolog], Paweł Grzesiowski [pediatra], Aneta Górska - Kot [lekarz, ordynator oddziału pediatrycznego szpitala dziecięcego], Alicja Kalińska [dietetyczka], Justyna Korzeniewska [psycholog], Danuta Kozakiewicz [ dyrektorka szkoły], Zofia Pędich [niania], Magdalena Sujka [nauczycielka wychowania przedszkolnego], Paweł Zawitkowski [ fizjoterapeuta]  wyjaśniają wszystkie zawiłości związane z wychowaniem dziecka ... moim zdaniem to zacne grono, któremu można zaufać ... Spokojnie, to tylko dzieci, czyli jak wychować i nie zwariować składa się z kilku rozdziałów, w których hasłowo poruszone są wszystkie najważniejsze zagadnienia ... między innymi szczepienia, antybiotyki, gorączka, pasożyty, zdrowe zęby, zdrowa dieta, brzydkie słowa, sposób na niejadka, lider grupy, trudna przyjaźń, rozwód rodziców i wiele, wieli innych ... po takiej dawce informacji nic już nie powinno nas rodziców zaskoczyć ... ja jestem tą książką zachwycona ... jako mam małej damy ;-) :-) zdecydowanie polecam ... 

moja ocena książki 5/5
moja ocena okładki 5/5 







Karolina Malinowska "Spokojnie to tylko dzieci, czyli jak dobrze wychować i nie zwariować"
Wydawnictwo Czerwone i Czarne
Warszawa 2016 
ISBN 978-83-7700-250-6 


Dziękuję Wydawnictwu Czerwone i Czarne za możliwość przeczytania książki :-) :-) :-) 

Komentarze

mój instagram

Popularne posty