* Jak tata pokazał mi wszechświat *


 Ulf Stark, Eva Eriksson "Jak tata pokazał mi wszechświat"
Wydawnictwo Zakamarki 
ISBN 978-83-60963-25-8

moja ocena książki 2/5
 moja ocena okładki 3/5 
  moja ocena ilustracji 4/5

...mam mieszane odczucia... ...wszędzie pisano o tej książce w samych superlatywach... ... dlatego bardzo chciałam przeczytać z moją A. "Jak tata pokazał mi wszechświat" i długo czekałam aż uda mi się ją wypożyczyć w bibliotece... ...niestety jej lektura bardzo mnie rozczarowała... ...na szczęście moja A. też jakoś nie zakochała się w tej książeczce, dlatego po pierwszym przeczytaniu odłożyłyśmy ją na półkę... ...spodziewałam się zupełnie czegoś innego... ...trochę nie rozumiem skąd ten zachwyt nad tą propozycją... ...niby pomysł bardzo fajny, ale wykonanie... ...hmmm... ...zabrakło mi w tej bajce bajkowości... ...taka momentami jest zbyt naturalistyczna... ...a to przecież miała być bajkowa opowiastka dla dzieci... ...no i miała mieć wyrazisty morał a nie taki rozmyty... ...trochę jest też za bardzo dosłowna, a za mało metaforyczna... ...czytając momentami wymyślałam zupełnie inne słowa, albo pomijałam niektóre z nich... ...w dobrych książkach dla dzieci nie jest to potrzebne... ...nie podobały mi się niektóre fragmenty: 
" ... - powiedział tata i zdjął swój biały fartuch dentysty, upstrzony plamkami krwi" [podobno nie straszymy dzieci dentystą!!!!!]  albo "... - A niech to szlag... - syknął tata" [ średnio to subtelne i taktowne!!!!!!]... ...nie poleciłabym innej mamie tej książki... 






Komentarze

mój instagram

Popularne posty