* Wszystkie jasne miejsca *



Jennifer Niven "Wszystkie jasne miejsca"
przełożyła Donata Olejnik 
książka wydana w 2015 roku
Wydawnictwo Bukowy Las
ISBN 978-83-64481-71-0

moja ocena książki 5/5
moja ocena okładki 5/5

" Theodore FINCH codziennie rozmyśla nad różnymi sposobami pozbawienia się życia, a jednocześnie nieustannie szuka czegoś, co pozwoliłoby mu pozostać na tym świecie.
WIOLET Markey żyje przeszłością i odlicza dni do zakończenia szkoły. Marzy o ucieczce z małego miasteczka w Indianie i od rozpaczy po śmierci siostry.
Kiedy Finch i Violet spotykają się na szczycie szkolnej wieży, sześć pięter nad ziemią, nie do końca wiadomo, kto komu ratuje życie. [...] Wkrótce tylko przy Violet Finch może być sobą - śmiałym, zabawnym chłopakiem, który wcale nie jest takim wariatem, za jakiego go uważają. I tylko przy Finchu Violet zapomina o odliczaniu dni, a zaczyna je przeżywać. Uczy się żyć od chłopaka, który pragnie umrzeć."


"Wszystkie jasne miejsca" Jennifer Niven to mądra i wzruszająca książka, która dotyka bardzo trudnego tematu... ...tym tematem jest samobójstwo wśród nastolatków ...  ...to nie jest tylko trudny, ale również bardzo bolesny temat, który nadal mam wrażenie w naszej kulturze jest trochę tematem tabu... ... Jennifer Niven świetnie sobie z tym tabu poradziła... ...w sposób subtelny i delikatny porusza w nas czytelnikach całą gamę uczuć... ...jej książka to "odważna i piękna opowieść o miłości"... ...opowieść skierowana przede wszystkim do młodzieży, ale powinien przeczytać ją również każdy dorosły... cieszę się, że ja miałam taką szansę... i że ta książka stoi u mnie na półce i czeka aż moja A. podrośnie na tyle, żeby mogła ją przeczytać...
... choć historia opisana przez Jennifer Niven jest smutna pozostawia w nas również pewne światło i wskazuje nam czytelnikom tytułowe wszystkie jasne miejsca...  ... to książka, która skłania do refleksji i zadumy nad własnym życiem... ...to książka, którą zdecydowanie warto przeczytać...









cytaty z książki:

" - Dowiedziałem się, że na tym świecie istnieje dobro, tylko trzeba go odpowiednio mocno szukać. Przekonałem się, że nie każdy - w tym ja - jest rozczarowujący, a licząca sobie 383 metry górka wydaje się wyższa niż dzwonnica, o ile stoi się obok właściwej osoby."

" Gwiazdy na niebie i gwiazdy na ziemi, ciężko poznać, gdzie kończy się jedno, a zaczyna drugie. Czuję, że powinnam powiedzieć coś doniosłego i poetyckiego, ale jedyne, na co mnie stać, to "cudownie". "

"Jesteś wszystkimi kolorami jednocześnie, w największej ich jaskrawości."

"Pokazałaś mi, że idealny dzień rzeczywiście istnieje."

"- Niech wzrok twój w słońce, dech twój w wicher przejdzie... Jesteś wszystkimi kolorami jednocześnie, w największej ich jaskrawości."

"Zdaję sobie sprawę, że nie chodzi o to, co się  ze sobą zabiera, ale o to, co się zostawia."

"Poukładaj fragmenty, które dostajesz od życia" [cytat z "Dzienników" Virginii Woolf]

"Kiedy zastanowić się nad czymś takim jak gwiazdy, nasze sprawy wydają się jakże błahe, prawda?" [ cytat z "Dzienników" Virginii Woolf]



Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Bukowy Las :-) 

Komentarze

mój instagram

Popularne posty